سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی و عکس آبشار کبوترخوان شهر تهران + ادرس

آدرس و معرفی آبشار کبوترخوان تهران به همراه تصاویر

آدرس آبشار کبوترخوان , آبشار کبوترخوان تهران , معرفی و تصاویر آبشار کبوتر خوان شهر تهران

تور تهران :شهر تهران به عنوان پایتخت کشور عزیزمان ایران علاوه بر شلوغی هایی که دارد مناطق زیبا و دیدنی زیادی نیز در این شهر وجود دارد. در ادامه به آدرس و معرفی آبشار کبوترخوان تهران به همراه تصاویر این آبشار خواهیم پرداخت.

به گزارش سفر ما :آبشار کبوترخوان یکی از آبشار های دیدنی در محدوده شمالی پایتخته که با ارتفاع بیش از 15 متر در مسیر کوهنوردی دارآباد قرار داره.این رودخانه در واقع شرقی ترین رودیه که از رشته کوه توچال وارد تهران میشه. این دره که از لحاظ ساختار طبیعی از خصوصیات منحصر به فردی برخورداره، در منتهی الیه شمال شرق تهران قرار داره و در واقع آخرین دره مشرف به تهران از سمت شمال شرق به حساب میاد.

همچنین در مقایسه با سایر دره های مشرف به تهران مثل سنگون، درکه و دربند از مزایای کوهنوردی بیشتری برخورداره. این رودخانه از داخل روستای دارآباد عبور کرده و بعد از بزرگراه ازگل در جنوب اون در کنار بزرگراه دارآباد (امام علی) به صورت سرپوشیده جریان پیدا می کنه. این آبشار در فصل بهار جلوه ای جالب توجه و چشم نواز دارد.

مسیر پیادره روی

دره دارآباد در روزهای پنجشنبه بیشتر مورد مراجعه عموم قرار می گیرد و روزهای جمعه نیز استفاده کنندگان از این دره بیشتر جوانان هستند. مسیر کوهنوردی این روددره سال گذشته توسط شهرداری تهران بازسازی و مبلمان مناسبی در این مسیر نصب شد. در این مسیر شما می توانید از آبشار غلاک، آبشار چال پونه، آبشار چال مگس، آبشار کبوترخوان و آبشار دم اسبی و چشمه های درازلش، آب حیات و چهون و… و باغچه خلیل هم دیدن کنید.

آدرس آبشار کبوترخوان تهران

آبشار کبوترخوان در شهر تهران و در یکی از روستاهای اطراف این شهر به نام روستای دارآباد واقع شده است.

 

تهران