سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روستای لافت قشم به همراه عکس و موقعیت جغرافیایی

آشنایی با روستای لافت قشم به همراه عکس های این روستا

عکس های روستا لافت جزیره قشم , روستای لافت قشم , v,sjhd ghtj

تور قشم : روستاها در همه شهر های ایران یکی از تفریحات و مکان های مناسب گردشگری می باشند. امروز قصد داریم به آشنایی با روستای لافت قشم به همراه عکس های این روستا بپردازیم.

به گزارش سفر ما :لافت یکی از روستاهای توابع بخش مرکزی شهرستان قشم در استان هرمزگان واقع در جنوب ایران است.چهره طبیعی روستای لافت در میان درختان سبز گرمسیری و نخلستان‌های بلند، همراه با زیبایی خیره‌کننده دریا و جنگل شناور حرا برای هر تازه‌واردی جذاب و قابل توجه‌است. سبک معماری خانه‌های روستا نیز بسیار جالب و دیدنی است.

بارزترین خصیصه معماری این روستا، بادگیرهای فراوان آن در اندازه‌های مختلف است. بناهای روستا خیلی نزدیک به هم ساخته شده و کوچه‌های آن نیز بسیار تنگ و باریک هستند. بادگیرهای کوچک و بزرگ خانه‌های روستایی که در میان باغ‌ها و نخلستان‌ها قرار گرفته‌اند، شکوه و زیبایی خاصی به این روستای ساحلی بخشیده‌اند.

موقعیت جغرافیایی

بندر لافت در شمال غربی جزیره قشم و در پیش‌آمدگی خشکی‌های جزیره در طول جغرافیایی 55 درجه و 5 دقیقه شرقی و عرض 26 درجه و54 دقیقه شمالی واقع شده است لافت در شرق جنگل حرا واقع شده و به لحاظ تقسیمات سیاسی یکی از مراکز جمعیتی بخش مرکزی در شهرستان قشم در استان هرمزگان است.

روستای لافت قشم

شرایط اقلیمی روستای لافت قشم

لافت از لحاظ تقسیمات اقلیمی تابستانی ایران، در منطقه خیلی گرم و مرطوب و از نظر تقسیمات زمستانی، در منطقه گرم و مرطوب قرار گرفته است. هوای پر رطوبت و شرجی جزیره قشم، ماه‌های اندکی از سال را برای غیربومی‌ها تحمل پذیر کرده است. بیشینه دمای مطلق 46 و کمینه آن 0 صفر درجه سانتی‌گراد. میانگین سالانه درجه حرارت 26 درجه سانتی‌گراد و میانگین روزانه بیشینه و کمینه به ترتیب 33 و 18 درجه سانتی‌گراد هستند. مهم‌ترین هوایی که موجب بارندگی شود جریان هوای مرطوب غرب و شمال است.

روستا لافت قشم

 

قشم